Cíl projektu
Cílem projektu je rozvinout ošetřovatelské kompetence žáků/studentů spojené s pandemií COVID-19 díky mezinárodní výměně osvědčených postupů a zkušeností s důrazem na základní principy práce s pacientem s COVID-19, ošetřovatelské úkony a pomůcky. Chceme rozvinout dovednosti žáků/studentů pracovat v (mezinárodním) ošetřovatelském týmu, a to především komunikačních, dále etických vlastností a odolnost ke stresu. Usilujeme o rozšíření IT dovednosti žáků/studentů a získání náhledu na potřebnost odborných dovedností v IT, např. elektronická karta pacienta či využití technologií ve výuce. Naším cílem je, aby si žáci/studenti osvojili dovednosti potřebné k uplatnění se na tuzemském i evropském trhu práce, kam patří především cizojazyčné dovednosti, dovednost aktivně vyhledávat pracovní příležitosti i dovednost vytvořit Europass životopis a využívat Europass Mobility.
Žadatel uskuteční jednu aktivitu ve čtyřech cyklech a čtyřech partnerských organizacích. Během každého cyklu si účastníci osvojují dovednosti a znalosti o ošetřovatelské péči o pacienty s COVID-19, využívání ICT v ošetřovatelské péči a její výuce, o práci v ošetřovatelském týmu, o uplatnění na zahraničním trhu práce a sondují možnosti a podmínky svého uplatnění se na něm. Stážisté se seznamují s elektronickými výukovými nástroji a pomůckami ošetřovatelské péče, vytvářejí desatero ošetřovatelské péče o pacienta s COVID-19, zpracovávají projektové deníky ze stáže, fotokomiksy a koláže na téma ošetřovatelská péče a COVID-19/IT/komunikace s pacientem a v ošetřovatelském týmu, eseje a prezentace o přínosu stáží, pořizují fotodokumentaci stáže, diskutují se zahraničními studenty a odborníky, observují výuku a činnosti na výukových pracovištích. Učastníci provádějí online diseminaci a získávají na konci stáže Europass Mobilty.
Výsledkem projektu budou dovednosti stážistů zahrnující ošetřování pacientů o pacienta s COVID-19, empatická verbální a nonverbální komunikace, IT kompetence s důrazem na ošetřovatelskou péči, vlastní vzdělávání a vyhledávání pracovních příležitostí, cizojazyčné dovednosti, efektivní používání pomůcek ošetřovatelské péče a Europass životopis. Stážisté získají nové znalosti jako specifika péče o pacienty s COVID-19, postupy k zamezení šíření COVID-19 ve zdravotnickém zařízení, strategie vedení rozhovoru s pacientem zohledňující jeho zdravotní stav a etnický původ, specifika komunikace s pacientem z některé z národnostních minorit cílové země, použití nástrojů Europass Mobility a
Europass životopis. Stážisté zvýší svou toleranci a otevřou se evropské myšlence a získají lepší uplatnění na trhu práce. SZŠ a VOŠZ Plzeň udrží svou mezinárodní síť zdravotnických škol a uplatní výsledky projektu ve vzdělávání.
Cíle:
Rozvoj ošetřovatelských kompetencí žáků/studentů (dále jen "Ž/S") spojených s pandemií COVID-19 díky mezinárodní výměně osvědčených postupů a zkušeností
Ž/S během evaluačního setkání po skončení mobility:
- vyjmenuje nejméně 5 specifik ošetřovatelské péče o pacienty s COVID-19 v cílové zemi stáže
- prakticky předvede alespoň 2 ošetřovatelské úkony specifické pro pacienty s COVID-19 v cílové zemi stáže
- používá vhodné cizojazyčné komunikační prostředky aplikovatelné u pacientů s COVID-19 v jazyce v cílové země stáže (Neplatí pro Slovensko.)
- objasní výhody ICT řešení v ošetřovatelské péči pacientů s COVID-19
- popíše vhodný přístup ke komunikaci s rodinnými příslušníky pacientů s COVID-19
- vyjmenuje nejméně 5 pomůcek ošetřovatelské péče, které se používají u pacientů s COVID-19
Rozvoj dovedností práce v (mezinárodním) ošetřovatelském týmu
Ž/S během evaluačního setkání po skončení mobility:
- prakticky předvede, popř. konkrétně popíše alespoň dva výkony ošetřovatelské péče, které se na místě jeho zahraniční stáže prováděli jinak než v ČR
- popíše psychicky zatěžující situaci v ošetřovatelském týmu a předloží návrh konstruktivního způsobu jejího řešení
- popíše postupy dosahování rozhodnutí v ošetřovatelských týmech v zahraničí a jejich potenciál pro přenos na pracoviště v ČR
- vybere na základě observací, účasti na výuce a diskusí se zahraničními žáky/studenty, zaměstnanci a spolupracovníky partnerských škol anonymizovaného člena zahraničního ošetřovatelského týmu, kterého vnímal jako přínosného člena týmu a identifikuje jeho dovednosti, vlastnosti a postoje, ze kterých jeho přínos pro tým vycházel
Rozšíření IT dovednosti Ž/S a získání náhledu na potřebnost odborných dovedností v IT, např. elektronická karta pacienta
Ž/S během evaluačního setkání po skončení mobility:
- vyjmenuje alespoň dvě ICT řešení v ošetřovatelské péči v zemi stáže, která by chtěl přenést do ČR a uvede důvody pro vhodnost jejich transferu do tuzemské ošetřovatelské praxe
- popíše rozdíly v e-zdravotnictví v ČR a v zemi stáže (např. elektronické karta pacienta, e-recept, ...)
- vyjmenuje alespoň dvě technologická řešení ve výuce na zahraniční partnerské škole, která by rád přenesl do ČR a své návrhy odůvodní
- orientuje se v elektronické kartě pacienta
- získává data z elektronické karty pacienta
Uplatnění Ž/S na tuzemském i evropském trhu práce
Ž/S během evaluačního setkání po skončení mobility:
- vyjmenuje alespoň 4 předpoklady pro uplatnění v jeho oboru na trhu práce v zemi jeho mobility
- popíše možnosti využití Europassu Mobility, který na konci zahraniční mobility obdržel
- demonstruje na konkrétním příkladu ošetřovatelské péče nabyté cizojazyčné dovednosti (Neplatí pro stáže na Slovensku.)
- prezentuje alespoň dvě pomůcky ošetřovatelské péče, s kterými se na stáži seznámil a objasní jejich využití v ošetřovatelské praxi v zemi mobility
- prezentuje Europass životopis, který sám vytvořil a popíše možnosti jeho praktického využití při hledání zaměstnání
- demonstruje, jak by si pomocí IT technologií vyhledal vhodné pracovní místo v cílové zemi mobility
Zdravím, tohle je komentář.
Chcete-li začít se schvalováním, úpravami a mazáním komentářů, pak si prohlédněte sekci Komentáře na nástěnce.
Profilové obrázky komentujících vám přináší služba Gravatar.